Zippo zapalovače a vozidlo Zippo

Koncom druhej svetovej vojny, sa značka Zippo stala národným bohatstvom. V snahe zarobiť na dobrej vôle Američanov, ktorú prejavovali k Zippo zapaľovačom, zakladateľ George G. Blaisdell sa rozhodol vyjsť do ulíc a predávať Zippo zapaľovače priamo v uliciach Ameriky. Ako lepšie upútať pozornosť okoloidúcich než s pojazdným produktom – auto, ktoré je okamžite jedinečné a nie tuctové a zároveň predstavuje kultový zippo zapalovac.

Blaisdell predstavil auto, ktoré vypadalo skutočne ako zippo zapalovače. Najal si firmu Gardner Display z Pittsburgu na navrhnutie vozidla, ktorým bolo auto Chrysler Saratoga z roku 1947 a mohlo sa pýšiť neobyčajnou strechou – zapaľovačmi v nadživotnej veľkosti. Tiahli sa ponad strechu spolu s odnímateľnými neónovými plameňmi. Kryty týchto zapaľovačov sa pri cestovaní zatvárali. Slovo Zippo bolo na boku auta namaľované 24-karátovým zlatom. Zippo auto sa stalo hitom, smerujúcim na prehliadky a špeciálne akcie.

Po dvoch rokoch od jeho vzniku, Zippo auto precestovalo všetkých 48 kontinentálnych štátov USA a zúčastnilo sa na každej významnej prehliadke v krajine, avšak toto mimoriadne auto malo aj nejaké muchy. Hmotnosť veľkých zapaľovačov na streche vyvíjala obrovský tlak na pneumatiky, ktoré veľmi ľahko popraskali. Pancierom okované blatníky však zapríčinili to, že auto nebolo možné zdvihnúť na výmenu pneumatík.

Na začiatku 50. rokov, Blaisdell požiadal, aby sa auto vrátilo do Bradfordu na generálnu opravu. Namiesto toho, auto však vzali k Pittsburghskému predajcovi Fordu na renováciu, ktorá sa ukázala príliš nákladná. Nadšenie ubúdalo. O niekoľko rokov neskôr, keď spoločnosť Zippo auto hľadala, nemohla ho nájsť.

V roku 1996 spoločnosť Zippo preto kúpila nové auto. Bol ním Chrysler New Yorker Saratoga z roku 1947. A začali odznova. Vytvorili auto, ktoré bolo ľahšie a so silnejšou nápravou. Nové Zippo auto sa stalo rovnako populárnym ako jeho predchodca. Tiež jazdilo po celej Amerike – tentokrát však v kamióne namiesto toho, aby sa v ňom jazdilo po celej krajine. No a pokiaľ nie je Zippo auto na cestách, jeho domov je v múzeu Zippo/Case Museum v Bradforde, v Pennsylvánii.

Zippo zapalovače a Jeep

V roku 2011 spoločnosť Zippo predstavila nové vozidlo, ktorým bol Zippo Jeep® na 2011 Zippo 200 NASCAR Nationwide Series závodoch, ktoré sa konali na Watkins Glen International. Dokonale prispôsobené vozidlo Zippo Jeep bude slúžiť ako reklamný prostriedok, ktorý má za úlohu podporovať užitočné outdoorové výrobky spoločnosti. Auto bolo predstavené na Victory Lane, a nový Zippo Jeep sa okamžite dal do práce, nakoľko viedol na závodoch v Nationwide field v prvom zahrievacom kole Zippo 200.

“Mohli sme si na tento projekt vybrať ľubovoľný počet vozidiel, ale Jeep bol ten najvhodnejší“ povedal George Duke, majiteľ Zippo spoločnosti a predseda správnej rady “Medzi našimi značkami je veľa podobností – vyrobený v Amerike, robustný, húževnatý a spoľahlivý. Navyše samotný charakter Jeepu z neho robí ideálne vozidlo, vhodné na to, aby nám pomohlo s reklamou a zdieľalo všetky úžasné veci, ktoré majú aj naše outdoorové výrobky.”

Vozidlo Zippo Jeep® upravila podľa prianí spoločnosti Zippo firma West Coast Customs ®, ktorá je najuznávanejšou spoločnosťou v prispôsobovacom automobilovom priemysle. Firma West Coast Customs urobila významné zmeny zvnútra aj zvonka auta Jeep Wrangler Unlimited 2011 a premenila ho v definitívne Zippo vozidlo. Medzi výnimočné vlastnosti patria napríklad vylepšené odpruženie, turbo dúchadlo, prispôsobený predný nárazník a mriežka, LED osvetlenie zvonku vozidla, ktoré simuluje oheň, a obrovský Zippo zapalovac odolný proti vetru, ktorý nahradil štandardnú náhradnú pneumatiku Jeepu. Výroba nového Zippo Jeepu bola epizódou “Inside West Coast Customs” natočenom naživo na mieste počas 2011 Zippo 200.

jasmin

Študentka marketingu, ktorá sa zaujíma o životný štýl, módu a krásu. Píše články o rozličných pútavých témach.

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial